Jag blev dum

Äsch, vad fånigt det blev igår. Jag blev så dum så jag vill inte skriva allt elakt jag gjorde utan det får räcka med en bråkdel. Vi kom inte ut förrän vid halvelva, tror jag. Tyvärr hann vi knappt in i schlagertältet förrän sambon ville ha öl, och inte den blaskiga som serverades där, så då fick vi gå därifrån. Lämnade kvar en kompis ensam där inne, som att jag skulle kunna hitta henne igen senare. När vi gick på torget där det var knökfullt med folk backade en kille så att jag spillde ut halva min cider över mig. Med min sent-på-kvällen-logik tyckte jag att han säkert gjorde det med mening och hällde ut resten av glaset över honom. Med all rätt blev han arg men jag hade inte vett att be om ursäkt utan fortsatte hysteriskt att gasta om hur blöt jag var och sambon och killens kompis medlade. Dessutom blev jag besviken för att langosvagnen hade stängt när jag skulle ha en syltochgräddlangos på hemvägen. Men nu vet jag att vagnen finns där i år och ska ha minst en langos idag! Tja, annars var det väl en trevlig kväll med irländsk och grekisk musik. Ikväll ska jag vara snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0