Kulturkullan

Vecka 35

* Läser: Hundhuvud av Morten Ramsland, fortfarande. Det går dåligt med läsandet när jag gör så mycket annat roligt.

* Lyssnar på: Radio. Rix FM. Beautiful girls med Sean Kingston. Lite hiphop, inte min musikstil egentligen men killen har rötter på Jamaica och därför låter han ungefär som de gör på Bahamas och då får jag ljuva sommarminnen. Han är bara sjutton år, men ser ut och låter äldre. Sambon installerade digital-TV i stugan i helgen och det visade sig att vi har The Voice, musikkanal. Tyvärr spelar de nästan bara negerrap, vilket som sagt inte är min stil. Inget fel på svarta, är det några som ska rappa så är det mörkhyade som har lite äkthet bakom ghettoframtoningen. Men alltså, jag är inkörd på svensk pop och tycker det är så tråkigt med rap, hiphop, r n´b och allt vad det kan heta. Kom förresten att tänka på en rolig grej; när min kusin var ganska liten sa han att han ville bli neger, för de är så coola och rappar så bra.

* Veckans citat:
- Skulle jag ha tagit av mig skorna?
- Ja.
- Varför gjorde jag inte det då?

En kompis som för sent kom på att man kanske inte ska gå in med skor på i vår stuga.

* Veckans händelse: Stadsvandring i Ljungby på torsdag klockan 18. Samling vid Sven Ljungbergs plats, förköp på Turistbyrån, 30 kronor. Jag och tre kompisar ska vandra Ljungsätrarundan. Det blir intressant för vi kommer att vandra förbi mina kvarter och jag vill gärna veta mera om husen här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0