Mingla vidrig och avslagen

...En lustig mening jag pusslade ihop av brorsans kylskåpspoesi.

Saker jag blivit oproportionerligt glad av senaste veckan:

* Sundborns galet idylliska omgivningar www.sundborn.info
* 30% ny gruvtur med en charmig tvåmeters snusmumrik i Falu gruva www.kopparberget.com
* Köpte äntligen mörksugga www.janersgarden.se
* Skogsmulle; våffla med hjortronsylt och dalkulleglass med vidunderligt vacker utsikt över Siljan från Vidablick www.farskvarukompaniet.se
* Köpte äntligen dalahäst www.grannas.com
* Glass på piren i Jönköping www.jonkoping.net/turism

Saker jag blivit motiverat glad av senaste veckan:
* Grillad ciabatta på Tutingens utegård i Askersund www.tiveden.se/gemytochhistoria
* Dalhalla, världens mest fantastiska konsertarena www.dalhalla.se
* Träffade på en kollega till sambon på vandrarhem i Rättvik och sa helt coolt "Tjena Göran!". Han blev helt ställd och kunde inte alls placera mig. Det var lättare för mig eftersom han hade lasermaxtröja och hm, inte riktigt mindes vilka han pratade med när vi träffades på kolarveckan.
* Alla fantastiska raggarbilar i Rättvik www.classiccarweek.se
* Hildasholm i Leksand, Axel Munthes sommarhem www.hildasholm.org
* Koh Phangan, bisarr thaipub på Söder www.kohphangan.se
* Köpte äntligen en rolig jacka jag velat ha i kanske ett år, på Zapata i Gamla stan. Den är svart och röd med tribaltatoomönster, trumpetärmar och struthuva www.zapata.se
* Pridefestivalen, en och en halv timme sprudlande parad. En kompis berättade att hennes bror var med som biperson och vi vinkade särskilt glatt till honom med våra Älska merflaggor www.stockholmpride.org
* Fantastiskt mysig grillkväll hos kompis på Ringvägen i Stockholm och utgång på Marie Laveau med 80-talsmusik och pridetema www.marielaveau.se
* Fyraårige brorsonen visade sitt rum: "Titta vilken fin fjäril! Den har jag gjort på dagis. Man får blåsa på den om man vill."

Saker jag ännu inte hunnit bli tillräckligt glad av senaste veckan:
* Fått pengar. Ska renovera kök och badrum och betala av på lån.
* Kommentar från Kåla i Party Providers här på inlägget Kolarveckan den 27 juli. Hittat hemsidan www.partyproviders.net men där finns ännu inga bilder från Agunnaryd.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag har kollat länkarna för att se så att de funkar. Inte mitt fel att Zapata lagt ned sin sida, kanske kommer den tillbaka, det är rätt adress. Av någon anledning gick det inte att ändra men det ska vara www.classiccarweek.se såklart.

2007-08-06 @ 10:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0