Mjukost av igelkottar

Jag har varit på utomhusteater i Växjö. Pjäsen heter Vem bryr sig? och nu får jag ta till programmet för jag kan inte riktigt förklara vad den handlade om annars: " En samtida version av Shakespeares lyckligaste komedi Som ni behagar. Ett avsatt kommunalråd, en gång föremål för folkets kärlek, hans skrupelfria kvinnliga efterträdare, en väderflicka som blivit undersökande journalist, en ung politiker som marknadsfört sig som dokusåpastjärna..." Invecklat värre, men roligt! Knäppaste repliken som jag fastnade för var: Jag ska göra mjukost av igelkottar!

Vi har problem med vår tvättmaskin. Den har inte fungerat ordentligt på flera veckor. Det är en stor fastighetsmaskin så man ska egentligen inte pilla på den själv, men det har sambon gjort i alla fall. Först ringde han efter en servicemänniska. På Electrolux hade de semester så de sa att det kunde ta upp till en vecka innan de skulle kunna skicka någon men då sa sambon att det går ju inte. Då hyrde de in ett företag från Halland och sedan fick vi världens mest besynnerliga räkning på servicearbete, restid, kilometerpris och element, sammanlagt 2356 kronor! Eftersom Electrolux råkar ligga i Ljungby, med sitt huvudkontor med ett par tusen anställda, tycker vi att de ska ha någon som kan serva deras maskiner också på hemmaplan, även om det är semestertider och de roar sig med att vara världsledande på just tvättmaskiner. Så sambon har såklart bråkat. Maskinen funkade inte ens när gubben från Varberg varit här! Så sambon började mecka lite själv efter telefonsamtal med någon på Electrolux. Men maskinen funkar fortfarande inte som den ska och jag måste snart tvätta. Visserligen kan sambon fixa nästan allt, men här tror jag det vore bäst om det kom någon som kan just den här maskinen. Man ska väl inte behöva tala om för företaget vad det är för fel på deras maskin? Uppenbarligen hjälper det inte att de byter element, för det har de gjort förut och det måste vara något annat fel när det går sönder igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0