Moderat bokstavering

När jag skulle bokstavera ett ord för en kompis började jag: F som i Fredrik, R som i Reinfeldt. En början på ett nytt politiskt bokstaveringsalfabete kanske?

Igår var jag med en kompis på Bäckaskog slott utanför Kristianstad på spökvandring. Det var med en spiritistisk förening, fast jag fick följa med som gäst. Det visade sig vara samma slott som jag var på för ett år sedan och såg teater, fast då satt vi utomhus så jag har aldrig varit inne i själva slottet. Det var, liksom alla slott jag varit på, väldigt fint. Lite läskigt med ljudeffekter till spökhistorierna och jag hoppade till så jag trodde jag skulle få nackspärr när de iscensatte en hängd människa som dråsade ned från taket. Huga!

Nu ska jag till Växjö på utomhusteater! Gratis. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0