Packmopedsturné

Jag har knappt skrivit något om packmopedskonserten! Det som var en så häftig upplevelse! Innan har den varit känd i hela Värmland och i år när den fyller moppe har den tagit steget utanför och startade i Dalhalla utanför Rättvik. Jag hade varken hört talas om packmopedsturnén eller upphovsmannen Göran Samuelsson innan, men ville så förskräckligt gärna se Dalhalla. När jag tittade i årets program fann jag denna intressanta punkt och fick med mig ett par kompisar som också ville dit. Jag har fått uppfattningen att det mest spelas opera i Dalhalla och det är jag lite rädd för, så det är jättekul att de har även andra konserter. Vi fick höra Göran Samuelsson, Plura, Uno, Irma, Wille Craaford, Caroline af Ugglas och Ronny Eriksson. Det är egentligen bara Ugglas jag inte riktigt gillar men hon är fascinerande för att hon tar i från tårna och gör sin grej, vilket är att tolka Janis Joplin (som jag också har svårt för) på svenska. Samuelsson hade små finurliga visor, Uno och Irma har båda bra röster, Plura körde lite eget och lite Eldkvarn och Kärlekens tunga är fortfarande en av de vackraste svenska sångerna jag vet, Wille körde några låtar jag inte hört förut som var bra och Ronny Eriksson är alltid avundsvärt rolig. På det hela taget en fantastisk kväll och konertupplevelse och jag hoppas att packmopedsturnén kommer till Dalhalla nästa år igen och att jag får se den!

www.dalhalla.se
www.packmopedsturne.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0