Showkväll

Dagens program på Ljungbydagarna är showkväll, fast jag ska inte gå för jag gillar inte Anne-Lie Rydé som jag har råkat se ofrivilligt i melodifestivalkvalgeneralrepetitionen. I stället ska jag gå och vittja mattorget och kolla in trubaduren i Lilla tältet.

Idag hade vi en riktigt intressant föreläsning om elevers lärande. Allt var bra och trevligt förutom att jag höll på att få en idiothostattack. Eftersom jag hellre nästan kvävs än lämnar salen mitt under pågående föreläsning satt jag kvar och klarade mig utan att andas ett tag. Undrar vad föreläsare tycker om att publiken försöker låta bli att hosta tills tårarna rinner? Jag kanske ska försöka lära mig lite av elevernas nonchalans och göra som vissa som springer ut och in i klassrummet under hela lektionen. Det där har jag aldrig förstått. Jag hatar att komma sent och gå tidigt och det ska vara något ytterst akut om jag ska lämna ett uppträdande innan det är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0