Åka hem

Nu kom jag att tänka på när jag bodde på Island och jag och den amerikanska utbytesstudenten var missnöjda och ville "fara heim". Man kan ha många hem och idag ska jag färdas från hem till hem. Det blir en seg resa från Ljungby till Hedemora med byten i Jönköping och Stockholm, men jag har laddat min gamla CD-freestyle (sambon tycker jag är helt urmodig...) och köpt kärleksmums, saffransgifflar, blåbärssaft och kola för att förgylla resan.

Vi börjar bli riktigt hightech här med en hel del rostfritt, vi som annars mest gillar trä. Nya silverfärgade datorn är überspejsig men den kommer inte att gå att koppla in riktigt förrän vi kan fixa bredband för den godkänner inte ens modem. Igår fick jag julklappar av sambon och den stora grejen är en digital fotoram. Onödig men häftig pryl.

Kommentarer
Postat av: camilla

hej Ylva! Tack för julkortet. hoppas du får en mysig jul i hedemora.

var i ljungby häromdagen och åt supergod middag på stationskrogen.

2007-12-21 @ 11:35:57
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0