Hjortstek och viltsås

Nu har vi bjudit på hjortstek och viltsås igen. På förfrågan om svärföräldrarna ville ha lamm eller hjort valde de hjort. Det var gott men steken var tyvärr lite väl genomstekt. Fast det fattade inte gästerna som tycker om torrt kött. Viltsåsen är populär så den brukar jag bjuda på. Det kan inte gå fel med tre dl grädde och fyra dl creme fraiche. Roligt med receptet är att det ska vara ca arton vitpepparkorn och ca arton enbär. Varför inte tjugo?

Jag pratade med en tjej som har jaktlicens och jagar rådjur. Jag tycker det är kul med en sextonårig tjej som jagar, det är inte så vanligt. Hon frågade om jag också har licens. "Nä, men vi har får." " Ja, det är ju ungefär samma sak." "Nä, men vi slaktar och äter upp dem på hösten." Jag ville förklara att jag inte har något emot att äta gulliga djur.

Om man smörjer in sig med kakaosmörhudkräm innan man har sex luktar man som ett doftljus efteråt. Hemtrevligt.

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Jag vet faktist inte . Inte jätte inne i melodifestivalen egentligen, ( haha, jo det är jag nog
) ,
Men var ju tvungen att rösta på Irma, haha

2007-12-10 @ 17:35:52
URL: http://www.realemelie.blogg.se
Postat av: M

Tack för tipset! Hur doftar lakanen?

2007-12-10 @ 19:44:16
Postat av: Ylva

Lakan som luktar choklad är också trevligt.

2007-12-11 @ 14:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0