Kulturkullan

Vecka 1

* Läser: Klimatsmart av Mikael Persson, Bodil Sjöström och Per Johnsson. En julklappsbok som kan lära mig hur jag kan leva mer miljövänligt. Det här är en viktig liten bok med tips på vanliga saker som man kanske inte tänker på som man kan göra för att det faktiskt ska göra skillnad. Det är mycket färger och många små rutor med tips och inte tunga sjok med sammanhängande text. Bra initiativ även fast det kan kännas tjatigt med miljödebatten. Men det känns hoppfullt att den enskilda människan kan göra saker för att förbättra miljön.

* Lyssnar på: Psalmer med Toni Holgersson, Irma Schultz Keller och Lasse Englund. CD från 2007. Tyvärr den tråkigaste skiva jag hört på länge. Tur att den bara kostade tjugo kronor. Jag brukar gilla Irma men det här blir bara långsamt och trist.

* Veckans citat: Om någon tafsar på dig; ta bort handen och säg "Jag tror säkert att du menar väl men jag värnar om min personliga integritet."

En kompis hade hört detta etikettips om människor som antagligen inte är mottagliga för artigheter.

* Veckans händelse: Nyårsafton på måndag!

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Irma är bäst :)

2008-01-07 @ 13:11:00
Postat av: Ylva

Ja, Irma är ju bra men den här skivan är skit! Har du hört den? Jag hörde en annan seg skiva med henne när hon tolkade Joni Mitchell, så jag föreslår att hon ska skriva texter själv. Eller ihop med Uno. Eller ha Mauro som hjälp. Eller någon annan som förstår att använda hennes ljuvliga röst på rätt sätt.

2008-01-07 @ 19:30:05
Postat av: Emelie-Marguerite

Yes, hört den. jag tycker alltid att hon är bra ( :

2008-02-05 @ 20:40:56
URL: http://www.empemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0