Om sexuella läggningar

Nu gör vi så här; ni som tycker att jag är homofientlig måste ha mycket att slåss emot, kan vi lägga ned det här? Jag anser mig respektera bögar OCH kunna skämta om dem. För min del får man ha vilken läggning man vill. Jag har inget emot vare sig heteron, fjollbögar, machogays, butchlebbor, femmeflator, bin (öh), transor och allt vad det finns. Fördomar har jag, som man har om saker man inte vet så mycket om, men jag är nyfiken och lär mig gärna mera om olika slags personer och riktningar. Jag tycker att man ska få ligga med vem man vill så länge det inte handlar om barn, djur, nära släktingar, döda, prostituerade eller något annat på fel sida lagen. Om båda parter (eller kanske flera) har lust och man inte sårar någon så är det bara att köra på. Detta tycker jag är en öppen syn på sexualitet. Fascineras i stället med mig över att jag fick svar från författaren Mats Strandberg, det är kändispoäng på det!

Fick även (apropå kändispoäng) en kommentar från Klas (från den här gruppen Klas Kapell vars skiva jag äntligen fått) som träffat Sinn Fenn från Karlskrona som jag också gillar. Jag hörde dem på Torlarpsfestivalen 1999 och flörtade lite med basisten men han såg livrädd ut. Jag försökte även groupa lite på Björn Rosenström men blondinen bredvid honom verkade inte gilla min kramattack. Jag tycker inte alls om Rosenströms musik, men blev alldeles till mig för att han var lång och stod på en scen. Ibland behövs det inte mycket för att attrahera mig. Lite alkohol var väl också med i bilden. Ändå var jag där med sambon så det var värst vad jag hann med mycket klättrande på andra killar... Om jag vore kille skulle jag kunna vara bög, jag gillar också män...

Jag läste i nya numret av Språktidningen att de kommit på ett ord som täcker både hon och han: hen, efter finska motsvarigheten hän. På utsidan av tidningen är Anne Anders som använt hen länge.


Kommentarer
Postat av: M

En sak tror jag man kan lita på när bögar firar jul och det är att det ska finnas två skinkor.

Pappadin

2007-12-07 @ 13:22:49
Postat av: Ylva

Hehe, vi fortsätter friskt att skämta om bögar. Har även fått ett förslag på att man ska hänga färgade kulor i grenen.

2007-12-07 @ 15:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0