Att meja Carolina Klüft

Igår slutade sambon lite tidigare och vi åkte och shoppade i Växjö. Sprang snabbt igenom mysiga inredningsbutiken Village och knölade mig förbi tre tjejer som stod och pratade mitt i gången. En var jättegravid så hon kunde inte flytta på sig men de andra två behövde inte stå i vägen, tyckte jag. När vi gått ut sa sambon att jag höll på att meja ned Carolina Klüft på min envisa väg. Det hade inte jag sett så jag var tvungen att gå tillbaka och kolla och det var minsann hon!

Åkte till Samarkand och gick på Systemet. Jag fick visa leg! Haha! Jag är alldeles snart 33.

Idag har vi varit i stugan och klippt ett får. Eller jag har mest suttit på en pall och samlat ull. Och frusit om fötterna. Jag borde snart fatta att det är för kallt för gummistövlar även fast jag hade strumpbyxor och strumpor. Var tvungen att lägga mig på golvet och sätta fötterna mot kakelugnen efteråt.

Även små förändringar är förändringar. Jag kan känna mig nöjd bara jag lackat naglarna. Nu när det är sportlov kan man göra små grejor som ingen kommer att märka. Jag har blekt håret med sprej och ikväll ska en kompis komma hit och hjälpa mig att färga fransar och bryn kolsvarta. Och så har jag köpt ett par nya byxor så jag inte ska ha jeans jämt. Det stod Absolute Feminine på dem men jag tyckte de var ganska macho arméaktiga. Med nitbälte. Från Cubus där jag aldrig lyckats handla något förut.

Kommentarer
Postat av: Maria

klippte ni fårstackarn när det är för kallt för gummistövlar? *brrr* (Nej, jag vet inget om fårskötsel)

2007-02-24 @ 18:31:02
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Det var så länge sedan vi klippte fåren så de har värsta rastakrullet. Vi låter dem ha mycket ull kvar men måste klippa fram matpaketen så lammen hittar fram.

2007-02-25 @ 13:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0