Eftermiddagsbio och Metro

Igår var jag på eftermiddagsbio. Jag och väninnan såg Underbara älskade som jag undrar om den inte åker lite snålskjuts på Martina Haags bok Underbar och älskad av alla som snart ska komma som film. Hur som helst så var det en bra film fast ibland fattade jag inte vart den var på väg. Retade mig lite på att sjuttonårige killen var så tyst och trist (fast söt) och ändå kom roliga äldre tjejen och ville träffa honom hela tiden. Det var mest panchisar på bion, men en del andra mittpådagenlediga också.

Gratistidningen Metro har kommit till Ljungby. Varför det? Det är en typisk sak man kan hugga tag i om man ska åka t-bana eller buss, men hur många är det som gör det här? Jag vet inte var den finns förutom bredvid Månen (köpcenter) och tänker mig att man tar den för att läsa på vägen mellan kiosken Havannamagasinet och fiket Roddys på andra sidan torget. Fast fattiga studenter och andra som inte köper tidningar kanske uppskattar den?

Kommentarer
Postat av: Elon

Man ska väl inte gnälla för gratis är gott. Men jag blir liiiite frustrerad när jag måste värja mig för utdelare av TRE gratistidningar varenda gång jag har tänkt åka spårvagn. De poppar upp som svampar ur jorden!

2007-02-22 @ 11:16:49
Postat av: Sara

Håller med Elon, det är ett otyg. Nu börjar jag ignorera dem surt bara. Trots det eller därför ställer de sig nästan i vägen när man ska fram. Blä.

2007-02-22 @ 13:32:41
Postat av: blogg_bohemen

Visst är det lustigt med Metro. Den finns min hemstad i Ludvika också, men det känns liksom bara fel att ta en Metro när jag är där och hälsar på mor. Hon har förresten knappt fattat att det är en tidning!

2007-02-22 @ 20:05:01
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Ylva

Gratistidningar är okej så länge man får ta dem själv och slipper få dem upptryckta i nyllet, tycker jag vi kommer överens om. Jag fick en tidning jag inte visste om i Stockholm, Punkt.se eller något sådant.

2007-02-23 @ 12:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0