Kulturkullan

Vecka 8

* Läser: Glaskupan av Sylvia Plath. Klassiker från 60-talet. Mest läser jag den här för att jag ska läsa en annan bok sedan, Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge. Sylvia Plath gifte sig och fick barn med en man som även han var författare. Det var hon som fick ta hand om barnen. Hon blev djupt deprimerad och tog livet av sig. Mycket av boken är självupplevt men än så länge har jag bara läst om Esther, en ung begåvad tjej som vinner en tävling där priset är en månad på en damtidning i New York.

* Lyssnar på: Hovet med Hovet. CD från 2004. Hovet är Lars Winnerbäcks kompband. De har spelat så mycket ihop så de ville ge ut en egen skiva. Jag har solopplattor med Idde, Anna (och båda tillsammans) och Josef. Josef Zachrisson har gjort en helt fantastisk skiva men ändå är det inte så mycket ståhej kring honom. På den här skivan turas bandmedlemmarna om att sjunga och jag tycker inte att alla har lika starka röster. Det hade gärna fått vara mera av Josef och Idde. Men det är en sympatisk idé att alla ska göra ungefär lika mycket. Hoppas det kommer mera från dem!

* Veckans citat: "Hon fick frågan vem som är den romerska motsvarigheten till grekiska Zeus och svarade Tor!"

Hörde några ungdomar som pratade om roliga lektioner.

* Veckans händelse: Ljungby har sportlov. På onsdag klockan 15 är det eftermiddagsbio, Underbara älskade visas på Garvaren och man får kaffe och wienerbröd. Vet inte om det är en pensionärsgrej men ska kanske dit och titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0