Fårakuten

Igår ringde sambon och sa att han skulle komma lite senare från stugan för att en av tackorna haltar. Han kom hem efter ett tag och sa att han inte kan välta henne själv så vi åt middag och körde ut igen. Får är ganska svårvälta djur, de är stora och har korta stadiga ben. Det kan gå lättare om man lindar ett rep runt fötterna på dem. Sedan satte jag mig på fårets huvud och pressade ned henne så att sambon kunde gegga kräm på klöven och linda den. Samma procedur idag. Tur att det är ett snällt får så att det inte blir rodeo. Det har hänt att ett får sprungit iväg med mig på ryggen...

På vägen hoppade det över en liten groda eller något som inte jag såg. Sambon sa: "Var det en groda eller en mus?". Jag svarade: "Ligger inte grodor i koma på vintern? Eh, dvala, heter det."

Kommentarer
Postat av: Maria

fast nu är det ju så varmt så det är väl knappt att räkna som vinter?

2007-01-08 @ 20:10:41
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Elon

Välta får låter som en bra hobby.

2007-01-09 @ 12:14:39
Postat av: Pibben

Får i weltervikt-klassen.....

2007-01-09 @ 16:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0