Kulturkullan

Vecka 3

* Läser: En tillräckligt vacker dag för att dö av Jeanette Lindblad. Det här är en otäck sann historia. Jeanette är en äventyrlig svenska som åker till Brasilien och blir boende där. Hon träffar den vackre Carlos och blir sanslöst förälskad. De flyttar snabbt ihop och hon blir gravid. Vad hon inte vet är att Carlos är medlem av kokainmaffian. Hon tvingas utstå misshandel och vapenhot och hur hon ska klara sig ur det här begriper jag inte, men eftersom hon själv skrivit boken (tillsammans med en journalist) gör hon uppenbarligen det.

* Lyssnar på: 15 sånger om kärlek. CD från 2002. Suspekt skiva jag inte visste fanns förrän jag råkade hitta den billigt på www.cdon.com. Jag har hört talas om fem av femton artister. Det är bland annat Susanne Alfengren, Anders F. Rönnblom och Staffan Scheja som sjunger. Det här är en trevlig samling kärlekssånger på svenska. Visorna är okända för mig förutom Så skimrande var aldrig havet, Under vinrankan och När jag behövde dig mest som jag bara hört på norska innan.

* Veckans citat: "Gör inte det ont?" Sagt av Anna Nicole Smith om självmordsbombare.

* Veckans händelse: Filmen Thank you for smoking visas på Ljungby Bio Kontrast på måndag klockan 19.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0