Kulturkullan

Vecka 4

* Läser: Tjuvlyssnat av Damon Rasti och Gloria Hedman. Mest lästa bloggen i Sverige är www.tjuvlyssnat.se som är precis vad det låter som, en sida med roliga saker som folk hört. Damon och Gloria sammanställer och det kommer nytt material varje dag. Nu har det kommit en bok med de bästa tjuvlyssningarna som jag köpte billigt från Bokus. En del är inte sådär jätteroligt, men vissa saker är hur kul som helst.

* Lyssnar på: Scafell Pike. Hembränd CD från en kompis. Kompisen skrev om det här bandet i sin blogg och jag blev nyfiken. Jag gillar irländskt och det här var en grupp med två svenskar och två irländare på 70-talet. Det är lite folkmusik, så där mysigt. Nu fick jag höra Den första gång jag såg dig på engelska (The first time I saw you).

* Veckans citat: - Jag gillar att köra på i gamla hjulspår.
- Ta med hjulspåren.

Homer Simpsonlogik. Jag håller med Marge, gillar gamla spår.

* Veckans händelse: Den här veckan vet jag inget särskilt som händer. Min höjdpunkt blir Värnamo imorgon. Mera shopping!

Kommentarer
Postat av: E

Så, den kom fram och var lyssningsbar. Gutt!
Nu snöar det här. Men det är väl inget mot vad det gör i extrema Ljungby, eller?

2007-01-23 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0