Linjemontören och korsetten

Igår var vi på puben och jag hade på mig min nya korsett, med en liten jacka utanpå eftersom det plötsligt blivit vinter och minus tio ute. Största problemet med den här korsetten är att den kan få för sig att öppna sig själv. Det är inte vidare lyckat när några hyskor och hakar frikopplar. 

Vi träffade en liten lustig kille med en tröja som det stod Norrland på. Jag frågade var han kom ifrån och det var Hälsingland, inte så mycket längre norrut än Dalarna alltså. Jag sa att jag är från Dalarna och han frågade om jag är från Mora och när jag sa Hedemora och började prata dalmål så härmade han mig, fast det var han som hade en rolig dialekt. Han är linjemontör och här och jobbar efter senaste stormen. Pedagogiskt försökte han förklara sitt jobb, högg tag i sambons arm och sa att den var Ryssby och kompisens arm var ett ställverk. När min arm skulle vara med i det hela blev det för komplicerat och vi fick aldrig veta vad jag var.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Om han skulle jobba på söndagen så undrar jag hur ledningarna blev...

2007-01-30 @ 13:45:02
Postat av: Lina

Länge leve hälsingar =), vi fiker å prater å myser å käker pärer å har oss =))

2007-02-01 @ 17:30:06
URL: http://myworldandmythoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0