Gessle på vallen

Snart ska vi åka till Göteborg. Jag har givit Gesslebiljetter i födelsedagspresent till sambon, samt två nätter på hotell Wismén i Kortedala (en kompis som bor där). Jag vet fortfarande inte riktigt hur man kommer till Slottsskogsvallen, men förhoppningsvis kan man följa en ström av människor som ska till samma ställe. Det året jag bodde i Göteborg höll jag mig inom ett ganska begränsat område; Bergsjön, Universitetet, Avenyn och Nordstan ungefär. Man åker buss eller spårvagn överallt så man behöver inte hitta själv. Utom i Bergsjön där jag tog min cykel och gick ned för ett berg, upp för ett berg och ned på andra sidan för att komma till Rymdtorget och handla. Det är för övrigt den roligaste vägbeskrivning jag har givit, när jag höll på att bli uppraggad av några skummisar som ville skjutsa hem mig från bondgården Galaxen: Jag bor upp för ett berg, ned för ett berg, upp för ett berg och ned på andra sidan, om man går.

Det blir mycket tankar kring kroppar nu på sommaren. Jag fick en nakenchock häromdagen när jag var nere i tvättstugan och en granne gick förbi med bar överkropp. Det var nästan lika pinsamt som om jag hade gjort det, han har större bröst än vad jag har...

Jag ska till Stockholm när det är Pridefestival. Tror inte jag ska gå in på området för det är rätt dyrt, men vi ska se karnevalståget och kommer att bo nära Tanto och hänga utanför. Jag kommer nog inte att "smittas" av homosex, är bara lite nyfiken på kulturen. Min sambo blir väldigt snygg på sommaren när han är brunbränd med solbekt hår till de vackra mörka ögonbrynen och stora ögon jag aldrig slutar fascineras av och jag stannar hos honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0