Lasarettet, nej!

Idag har vi varit och hälsat på sambons döda pappas förra fru i Blekinge. Det är komplicerat detta, men hon är en hemskt gullig liten tant så det är kul att fortfarande ha kontakt med henne. Hon ska fylla 89 och bor kvar ensam i sin lägenhet, lite skröplig men otroligt klar i huvudet. Inte vill hon fråga på sjukhuset vad det är för fel på henne så hon har svårt att äta. "- Lasarettet, nej! Dem är jag trött på!" Men fikas ska det. Jag hade gjort en hallonpaj och hon bjöd på wienerbröd, muffins och gillekakor. Som tur är så har hon slutat baka själv åtminstone för på den tiden kunde man ju inte låta bli att äta av allt hon plockade fram. En gång trodde jag att jag skulle äta ihjäl mig när vi hade varit i Karlskrona över dagen, börjat med kebab INNAN jag äntligen fick gå på beryktade Glassiären där man får tolv kulor glass i sinnessjukt stora strutar. Sedan åkte vi till lilla tanten och fick minst sju sorters kakor...

Imorgon bär det av mot Hedemora och föräldrarna. Jag kommer tillbaka hem på söndag men hoppas kunna rapportera någon gång under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0