Marinfestival i Halmstad

Jag hade en idé om att gå och titta på Ostindiefararen Götheborg när vi var i Göteborg i helgen, men hade ett vagt minne av att jag hört att den skulle ut på turné. Kollade på nätet och konstaterade att hon skulle ligga i Halmstad under Marinfestivalen 19-22 juli så då kunde vi titta på båten på väg hem. Det regnade såklart så festivalen var inte fullt så trevlig som den skulle kunna ha varit, men det var ändå mycket folk och en hel del att titta på. Vi var aldrig ombord på Götheborg för det kostade 100 kronor per person och var långlång kö. Men hon är riktigt tjusig att se även från land.

Jag har ett Halmstadsproblem. Det är en jättefin sommarstad och jag skulle vilja åka dit oftare. Och gå ut på kvällen. Och gå på after beach. Och gå på stan och handla. Och gå på chokladfabrik. Och gå på glassfabrik. Men det är 73 km dit. För långt och för besvärligt för att jag ska köra, finns så mycket bilar och många filer där. Och går jag på after beach eller pub vill jag ännu mindre köra hem. Buss är ju ett bra alternativ, förutom att den sista går hem redan halv fem. Så himla dumt! Ljungby kommun borde satsa på bussturer åtminstone till stranden Tylösand fina sommardagar. Nu har det ju inte varit så många sådana, men jag tror att det skulle bli succé.

Kommentarer
Postat av: camilla

det var sällan bättre förr,
men då kunde man faktiskt ta badtåget till halmstad! eller till evedal i växjö
kram, camilla
F.d. halmstadbo, numera växjöbo, snart göteborgsbo

2007-07-23 @ 14:07:36
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Ylva

Det har gått badbussar till Mjälen, men dit vill jag inte.
Så du ska till Göteborg nu, Camilla. Vad trevligt!

2007-07-24 @ 11:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0