Det är för kul att fynda!

Igår var jag så glad så jag gick ut och tokshoppade lite och för mig som är väldigt sparsam innebar det att jag fyndade på tjusiga Classic som kursat. Nu är jag förvånad och stolt ägare till en kjol från Imitz, en topp från Hunkydory och ett par jeans från Gant, som jag aldrig skulle köpa till fullpris. När jag får 70-90% rabatt är det däremot så gott som måsteköp trots att jag kommer att få pussla för att få in allt i garderober. Sedan handlade jag upp sista presentchecken jag hade på Systemet och bilhandlade på ICA. Alltså egentligen inte sådär jätteöverdådigt men det kändes lyxigt. Sambon åkte ensam till Elmia skogsmässan utanför Jönköping för han ville inte köra tre mil extra för att jag skulle få gå på A6-center så då ville inte jag följa med.

Igår kväll var vi ute och åt gott på Charlie´s och sedan gick vi till Harrys och Stengrottan. I väntan på att få komma in på toan satt jag och gegglade med mitt läppglans lite lagom sofistikerat kändes det som och ut därifrån kom Roland i hålan (gubbe med halvofficiell mekverkstad i källaren) och frågade vad jag gjorde. Jag sa att jag gjorde mig snygg och han svarade att jag redan är snygg. Sambon gav mig några oönskade minnesbilder och förklaring till varför han tröttnade på mig och gick hem tidigare förra lördagen, för då hade jag tydligen stått och pratat med Roland. Hm, jo, det gjorde jag väl, undrar om han mindes det? Och sedan frågar jag mig varför alla konstiga kufar ska prata med mig jämt. Ibland kan det kanske vara för att jag pratar med dem... Jaha, jaha, och när ska jag lära mig något av detta?

Idag har vi turistat i Ljungby. Med en dåres envishet släpade jag med stackars sambon för att vi skulle få sex underskrifter och vara med i en tävling. Om man ville kunde man fixa sex olika ställen bara på Gamla Torg men sambon panikade när jag höll på att tjata in honom i en vävstuga, så då fick vi åka till några andra ställen och vi har faktiskt hunnit med tio olika turistmål. Sedan har vi grillat och ätit utomhus. Jag har fått ett konstigt sår på läppen och ettt knottbett vid ögat så jag ser lite misshandlad ut, men är så glad så jag undrar hur länge jag ska behöva ta sömntabletter mot det. "Det finns ju inget mellanläge på dej!" säger sambon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0