Fejkattrapp

Ibland hittar jag på nya ord som häromdagen när jag trasslade in mig i ett samtal med sambon och sa något om en fejkattrapp. Vad är det? Blir det en riktig pryl då? Det blir stundom underhållande när han pedagogiskt försöker förklara tekniska saker för mig, som igår när vi körde hem från stugan och han hade mekat med bilen innan och funderade på om det var något med en liten hylsa som skramlade. "Nej, det tror inte jag... äsch, jag har ingen aning." Varför pratar han med mig om bilar? Jag kommer aldrig att fatta det! Jag vägrar att lära mig något som helst om V6-motorer och hästkrafter förutom det som liksom fastnar ofrivilligt, och det är min själ inte mycket med tanke på alla märkliga termer han har sagt till mig på elva år. Jag har ju för länge sedan slutat att prata böcker med honom eftersom ungefär det enda han läser är Biltemakatalogen, så varför tror han att jag ska förstå något tekniskt? Jag är humanist! Man kan undra varför han följde med mig och turistade i Ljungby i lördags när jag inte följde med honom på elmiaskogsmässan i fredags. Jag tror att det är för att jag är envis och han är snäll, samt att jag inte vet hur många gånger jag åkt till stugan fast jag inte vill. Och att vi gjorde en del saker som båda tyckte var trevligt i lördags, som att titta på en bastuflotte. Jag badade förresten i dammen igår utan att ha badat bastu först, eller badade och badade, jag var i alla fall i vatten upp till halsen och kastade mig sedan snabbt upp igen.

Dagens konsert var Vattenmusikalen H2O (Kan inte skriva vattenmolekylen rätt) med gymnasiesärskolan och musikestettvåorna. Jag såg tyvärr bara de sista fem minuterna med Havet är djupt och Sailing. Det var kul. De hade jobbat med scenografin och körde runt två killar i rullstolar med segel på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0