Midsommarkostym?

Jag ska fortsätta på temat det finns inget dåligt väder för jag var visst inte riktigt färdig med det. För någon vecka sedan när det hade varit tokvarmt och soligt lång tid läste jag en insändare med klagan om att det är tråkigt att väderpresentatörerna sa att det tyvärr skulle bli regn och att alla faktiskt inte vill ha +30 för jämnan. Jag förstår det, jag gick själv och klagade när det var för varmt. Jag vill nog inte heller att det ska vara sol precis alltid, fast när sambon säger att det vore bra med lite regn för gräsets skull så tycker jag att det kan få regna på nätterna. Så här; det finns visst dåliga väder, vissa aktiviteter funkar helt enkelt bäst i speciella väder. Till exempel brukar mina föräldrar vara ganska ensamma om att älska när det är vinter och snön ligger i ett halvår så de kan åka längdskidor, det är bra om det är vind när man ska segla och en fördel om det är sol på midsommar när man vill äta utomhus och åka traktorvagn. Det ska inte vara för varmt, jag är lite nojig nu och funderar på vad jag ska ha med mig för kläder till Florida. Man måste säkert täcka axlarna för att inte bränna sig, och jag som hatar att behöva ha kläder på mig och svettas när det är riktigt hett. Aldrig får man vara riktigt nöjd...

Och så delen med dåliga kläder. Jag hade tänkt ha min nya fina klänning på midsommar men ångrade mig. Tycker det är riktigt läskigt att ha blöta byxor och strumpor så jag bestämde mig för att ha ett par hemskt korta jeansshorts och sjömansskjortan som å andra sidan är lång så det nästan såg ut att vara det enda jag hade på mig. Det funkade bra men blev lite kallt om benen emellanåt. En dansk gäst på festen frågade om det var en särskild midsommarkostym jag hade. Kanske det, jag hade samma skjorta på midsommar -97 faktiskt. Annars har jag en folkdräkt som ju är riktigt traditionell midsommarklädsel, men så seriöst firar jag sällan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0