Bill & Bull band

Nu har jag tagit reda på att Bill & Bull band som spelade irländskt på Chaplins igår kommer från Lidhult så det är ganska stor chans att jag hört dem förr. Jag blev sådär fånigt trött igen och vi gick hem vid tolvtiden. Är inte van vid att gå ut två dagar i rad. Kanske börjar jag känna av åldern lite...  Träffade visserligen en femtioårig man som sa att han druckit 16 guiness dagen innan, så det är inte alltid man trappar ned för att man blir äldre. Men hallå, 16 guiness! Det är ju sjukt! Jag har druckit ungefär en dl guiness i mitt liv. Jag var ju tvungen att köpa en när jag var på Irland men det var verkligen inte gott så jag gav den till pappa. Resten av resan drack jag mest Bailey´s har jag för mig. Åh, vilken rolig resa förresten! Vi var på Irland 1992, och jag och två kompisar åkte runt med häst och vagn en vecka på Dinglehalvön. Sedan åkte vi bil med mina föräldrar en vecka.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Gruppen som spelade i fredags heter Tullamore Lads och jag vet inte var de kommer ifrån. De lät väldigt irländskt.

2007-03-18 @ 15:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0