Kulturkullan

Vecka 10

* Läser: Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver. Familjen var en på ytan alldeles vanlig amerikansk familj. Tills den sextonårige sonen Kevin sköt ihjäl sju av skolans elever och två lärare. Mamma Eva är den enda som inte är förvånad över det som hänt. Hon har alltid anat att något inte står rätt till med sonen men ingen har lyssnat på henne. Efrter morden skriver Eva brev till sin före detta man Franklin. Otäck bok som känns mycket verklig. Tyvärr är den lite väl tjock, 440 sidor, vilket nog kan avskräcka många.

* Lyssnar på: Säkert! med Säkert! CD från 2007. Sångerskan Annika Norlin från Hello Saferide har gjort en soloplatta på svenska. Det här tyckte jag var så intressant att jag köpte skivan utan att ha hört något från den innan. Det underliga med den är att den påminner mig om Tekla, som gjorde ett par skivor i början av 90-talet, och Emil Jensen. De båda är råskåningar och sjunger på mycket bred skånska medan Annika är från Östersund och också sjunger på dialekt. Bra, med annorlunda texter.

* Veckans citat: "Jag har alltid varit misstänksam mot folk som säger att de är barnkära. Det är väl aldrig någon som skriker att han är vuxenkär? Det är med barn som med vuxna, man får vara glad om man hittar någon enstaka som man står ut med."

Citat från en Åsa i Mark Levengoods bok Sucka mitt hjärta men brist dock ej.

* Veckans händelse: Melodifestivalfinal på lördag. Och Kung i baren på Terraza på lördag. Och min 33-årsdag på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Pibben

Man får gratulera i förskott. På My Space ges möjlighet att upptäcka ny musik. Emil Jensen finns där bla. Fridens.

2007-03-04 @ 14:03:35
Postat av: Anonym

Och den andra motsatsen till barnkär, vad den nu kan heta, barn-ogillande? Det är kanske inte så många som är det och aldrig skulle nån få för sig att gå ut med det offentligt.

2007-03-05 @ 13:35:47
Postat av: Elon

;o)

2007-03-05 @ 13:36:02
Postat av: Ylva

My space är säkert trevligt för dem som inte sitter på modem. Ge mig åtminstone ADSL!

2007-03-05 @ 15:47:52
Postat av: Helena

Grattis grattis!!! Jag brukar lyckas få i väg e-kort åtminstone, men i år verkar jag varken hinna eller minnas nånting. Hoppas du hade en bra dag i alla fall, med godsaker och presenter.

2007-03-06 @ 22:23:31
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0