Översvallande boktips

Idag hörde jag mig själv komma med ett par översvallande boktips till elever som behövde riktigt bra böcker att analysera. Har just läst ut Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver  så den pratade jag mig varm för och så var det Kärlek, nyfikenhet, prozac och tvivel av Lucía Etxebarría. Läraren som var med sa att jag verkade tycka bättre om den första men jag vet inte. De är bra på så olika sätt. Jag sa att eftersom jag nyss läst ut den är jag fortfarande alldeles uppfylld av den. Så brukar jag inte uttrycka mig. Hoppas att eleverna tycker att de är bra nu.

Bra saker med att vara ensam hemma nu när sambon sovit i stugan några nätter är att jag kan läsa till midnatt, somna till klockradion, äta choklad utan att någon kommenterar och sjunga högt. Jag sjunger helst när ingen hör, men mest när jag diskar och lyssnar på musik.

Kommentarer
Postat av: lilldjuret

Ja Shriver-boken ÄR uppfyllande, ett jättebra ord!

2007-03-16 @ 07:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0