Bonde söker fru till kungsgården

Jag beordrade mamma och pappa att titta på Bonde söker fru eftersom det skulle vara med en hedemorakille i lördagens program. Själv kunde jag inte titta men har haft en kompis att spela in det så jag ska få se det snart. Killen har inte gått gymnasiet i Hedemora men han har flera syskon som gjort det, till exempel en bror som är två år äldre än mig och som var ett av de snyggare inslagen i dåvarande N3. Den här Anders Jönsson som nu väntar brev från tjejer ska ta över gården efter sina föräldrar. Gården är Kungsgården i Husby, ett vansinnigt tjusigt ställe vid Dalälven, nära där min brors familj har stuga. Nu bor han i ett hus någon kilometer ifrån föräldrarna och jobbar på gården där de har får. Linda Isacsson hade tydligen blivit helt till sig när han flaskmatade ett lamm (det vet jag minsann hur gulligt det kan vara) och sagt något om att det påminde henne om bebisar... Jag tror att han kommer att få många brev och det ska bli intressant att följa serien i höst.

Igår åkte vi till Höö, ett fint naturreservat i sjön Möckeln. Vi hade picknick och jag fick nöjt använda min särskilda picknickryggsäck som innehåller tallrikar (plast), bestick (metall), glas (glas), termos, skärbräda och två små underlägg i rutigt tyg. På vägen hem gjorde vi ett nytt försök att hitta kvarnen som vi letade efter för ett tag sedan och det gjorde vi, men det satt folk ute så vi kunde inte stanna och glo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0