Jag blir yngre och yngre

Idag fick jag visa legitimation på Systemet igen. Det var inte så länge sedan, men känns roligare för varje gång. Jag är 33. Väl? Ibland får jag räkna efter. Kanske tyckte kassörskan det var skumt att betala med presentkort när jag dessutom handlade för bara lite drygt hundra kronor. Tänker bara att om jag nu hade varit under tjugo och försökt handla på Systemet så hade jag nog sminkat mig och försökt se äldre ut, och kanske inte bara köpt tjejdricka = hallon- och skogsbärscider. Jag håller förresten på och läser Paula Spencer av Roddy Doyle, fortsättning på Kvinnan som gick in i dörrar som kom för tio år sedan. Paula är alkoholist och hennes dotter likaså. Usch, vilka bedrövliga liv! Tyvärr är inte den här boken lika bra som jag mindes den förra. Att man har alkoholproblem betyder inte att man bara uttrycker sig i korta meningar.


Kommentarer
Postat av: blogg_bohemen

Alltid lika roligt att besöka Systemet! Min syster, med tre barn i släptåg, påsar under ögonen och en annalkande 40-årskris fick visa leg förra veckan! Humor på hög nivå!

2007-05-04 @ 17:50:42
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Ylva

Haha, ibland undrar man hur det är möjligt för någon minderårig att köpa ut om man får visa leg tills man är 40.

2007-05-05 @ 09:23:27
Postat av: g

Ja, hur kul som helst! En gång köpte jag en flaska whisky för massa pengar och fick visa leg, då undrar man lite...

men det är klart, jag kommer att få visa leg långt över 50-strecket *suck* Jag verkar oförmögen att bli klassad över 20. (och en dag kommer jag nog att vara/bli nöjd med det)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0