Kulturkullan

Vecka 20

* Läser: Paula Spencer av Roddy Doyle. Fortfarande. Den är så seg. Jag har varit lite för upptagen och okoncentrerad för att läsa den senaste veckan.

* Lyssnar på: Svart blogg med Eldkvarn. CD från 2007. Eldkvarn är pålitliga. Jag vet inte hur många gånger jag sett dem live, fyra, fem kanske. Jag tyckte de var bäst i slutet av 80-talet med Kungarna från Broadway och Himmelska dagar men Eldkvarn är alltid Eldkvarn. Eftersom jag tycker om Pluras luddiga röst är det alltid med förväntan jag lyssnar på en ny platta med dem. Fulla för kärlekens skull är en skön titel. Jag har inte hunnit lyssna in mig på texterna men en snabb titt i texthäftet lovar gott. Plura har startat en blogg på http://www.eldkvarnsvartblogg.nu men den är tyvärr ganska tråkig.

* Veckans citat:
- Ja, regnet hänger i luften...
En av sambons kollegor ringde hem och fick en lägesrapport av sin treårige son.

* Veckans händelse: Kung i baren på Terraza på lördag. Vi ska på fest så jag vet inte var jag kommer att hamna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0