Låsreflex

Härom dagen ringde det på dörren när jag precis kommit ut ur duschen. Jag låtsades att jag inte var hemma och stannade kvar i badrummet. Då öppnades dörren och svärmor frågade om det var någon hemma. När jag sa att jag var på toa sa hon att hon bara skulle lämna post och gick igen. Sedan hade hon pratat med sambon som var ute och grejade. När han kom upp upptäckte han att hon låst in mig. Hon har egen nyckel hit. (Det sårade mig lite att sambon gav henne nyckel innan jag hade en egen till lägenheten!) Ett par dagar senare skulle jag åka och handla och sa åt sambon att inte låsa eftersom jag väntade en kompis på besök. Sedan gick jag ut och låste in honom. Det känns tryggt att ha en sådan låsreflex för då händer det nästan aldrig att jag måste gå tillbaka och se om jag låst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0