Slickorkestern

Igår var jag på elevkonsert igen, musikskolan visade upp sig. Det var Slickorkestern, som musikläraren förklarade som spelandes slick musik från 70- och 80-talet, punkbandet Room Service, Lilla slagverksensemblen, Stora slagverksensemblen och Saxofonensemblen. Det blev lite för mycket instrumentalt för mig och öronbedövande när slagverken körde på som värst men jag fortsätter att beundra musikaliska elever och en del var inte alls gamla. Häftigast var det med tjejgruppen Room Service som väl egentligen också var lite för tunga för min smak men om man gör en svensk version av Kelly Clarkssons Behind these hazel eyes och kallar den Ryssbygymnasiet så är det ju roligt! Självklart köpte jag den femspåriga skivan som de gjort som projektarbete.

Idag har vi klippt naglar på får. Ibland växer de fel och kommer liksom in under klövarna och då kan de få ont. Tackorna är så stora nu så man kan inte sitta gränsle över dem och hålla fast dem om de vill springa iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0