Falkman, ett gott parti

Jag trodde inte jag skulle tycka att Ett gott parti skulle vara så himla roligt. Det kan bli tramsigt med svenska humorprogram. Till exempel förstår jag inte varför det är så många som gillar Hej Baberiba, Kvarteret Skatan och nya Fredag hela veckan. Inte kul alls, tycker jag. Men Ett gott parti är jätteroligt. Fast Loa Falkman är så dum så man blir generad. Likt en modern Guldlock frågar han på dotterns fest; "Varför ligger det en medvetslös femtonåring i min säng?" och när dotterns kompis svarar "Jag och Jeppson skulle hångla" säger han "Om det är nån som ska hångla i min säng så är det jag." Tjejen tar ett steg bakåt och han får förklara "Nej, inte med dig!". Också roligt är det när han pratar i telefon med dotterns kompis Jögge "Hej vännen, eller vad säger ni? Ey kompis!".

Slut på diskussionen om Marie Picasso? Igår tyckte jag att hon var bra men jag VILL inte att hon ska vinna hela tävlingen. Jag hoppas att Amanda eller Daniel vinner. Lite vitsen med Idol är ju att det ska komma fram nya stjärnor och Marie är redan pseudokändis.

Inatt var jag på konferensresa och delade rum bland annat med ett par manliga kollegor som blev fulla och fåniga. Ändå försökte jag hångla upp en av dem. En annan tyckte han var jättefinurlig för att han hade hittat på ett nytt slags larmalarm. Jag kan inte ta något ansvar för vad som händer när jag sover.

Idag var jag på torget och skulle köpa Mudrickbröd. Det brukar vara en tysk Mudrick där. Idag tror jag att det var en annan tysk för jag såg inte till Mudrickbilen. Tyvärr hade han bara en jordgubbsmunk kvar, men den lade jag snabbt beslag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0