Kulturkullan

Vecka 48

* Läser: Fortfarande Den tionde kretsen av Jodi Picoult. Bra, spännande, tjock bok. Picoult behåller platsen som en av mina absoluta favoritförfattare. Hennes böcker berör och är verklighetstrogna på ett sätt som jag nästan inte vet någon annan som skriver. (Konstig mening det där men jag vet inte hur jag annars ska formulera det.)

* Lyssnar på: Halcyon Days med BWO. CD från 2006. Jag såg BWO igår och eftersom jag inte har deras nya album lyssnar jag på det förra. En kompis tycker de har bra texter. Det har jag inte tänkt så noga på.

Want love oh oh oh oh
We all need love oh oh oh oh
We all want love
Get it right in the heat of the night

Lätt att sjunga med i alla fall. Alexander Bard är bra på det han gör. Sångaren Martin är sockersöt och har utstrålning och melodierna fastnar. Tveksam är jag till att de kommer att vara lika stora om tio år, som Bard har som mål, men bra för stunden.

* Veckans citat:
- Känner du igen mig? Jag lånade inte en enda bok.
Trevligt när utgångna elever kommer fram och pratar om de är snälla. Den här tjejen känner jag väl igen.

* Veckans händelse: Fredag den 30 november klockan 19.30. Little Shop of Horrors i Halmstad. Jag ser fram emot Mikael Tornving som elaking.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0