Nordiska rockmusiklinjen

Idag har jag sett en tredjedel av Geijerskolans rockmusikerlinjes konsert. De var duktiga såklart men spelade lite för högt och lite för hårt för mig. Efteråt pratade jag med en lärare som fått tårar i ögonen och sa att han hade varenda låt de spelade. Jag berättade att jag sökt till Geijerskolan och han frågade om jag tänkt gå rockmusiklinjen. Ja, det hade ju varit en syn! Jag kom in på skrivarlinjen och var på väg att flytta dit när killen jag var ihop med gjorde slut för att han hade träffat en annan tjej på skolan. Sedan kändes det inte lika lockande att gå där längre. Men det verkar vara en mysig skola, Geijerskolan i Ransäter. Jag gick några mil därifrån, på Klarälvdalens folkhögskola i Stöllet och året innan ännu några mil bort på Malungs folkhögskola så kanske har jag fått min beskärda del av folkhögskolor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0