Snö och andra mysterier

Idag var första dagen med snö på marken i vinter. Inget att förvånas över i mitten av november men det känns alltid lite speciellt.  En konstigare grej var när jag trodde att jag skulle tömma några lådor som stått nedpackade med våra skafferivaror och porslin. När jag ställt in maten i skafferiet hade jag tömt EN låda. Det är fortfarande sju lådor kvar. Jag vill inte längre veta vad som är i dem, jag har förträngt det. Det var ju meningen att det skulle bli mera plats i köket, eller möjligen lika mycket (lite) som innan, men inte mindre. Vad vi har nu är jättebreda lådor, en hög ugn med en ynklig låda under, en enorm inbyggd micro som det inte går att förvara något ovanför för där går fläkttrumman upp och ett idiotsmalt skåp som jag ska pressa in kastruller i. Sambon måste snickra hyllor!

Idag har jag varit och klippt mig och pratat med min frisör om Ryssland, Estland och några andra länder som jag inte vet så mycket om. Igår var jag på filmen om Edith Piaf som jag inte heller visste så mycket om (egentligen inget) innan. Efter en lång del av filmen kom jag på att den sången jag väntade på nog brukar framföras av Mireille Mathieu och sedan sjöng hon den till slut i alla fall. Jag ångrar ingenting, fast på franska. Riktigt bra skådespeleri och ett fascinerande livsöde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0