Bräkentorp

Igår åkte jag med mina föräldrar till Bräkentorp och promenerade runt sjön. Den rundan ska vara 6,2 km. Mamma ångade som vanligt iväg i löptakt medan jag och pappa vandrade i behagligt tempo. Inte vet jag hur långt vi gick för det var rätt så ofta vi tappade bort stigen. Nu får nog jag be min orienterarkompis att märka ut den där stigen ordentligt. Mamma var förvånad för att vi dök upp från fel håll när vi väl kom fram till parkeringen. Annars är det en trevlig och vacker promenad och vi stötte inte på några illasinnade kor i hagen som är precis i slutet av rundan. Det står på en skylt när man går in i hagen att det kan vara får, hästar eller kor där men att de är vänliga. Jag tycker ändå det är lite dumt att de inte varnar för djur i början. Tänk om man har koskräck då? Eller om man har med sig en hund som gillar att jaga? Ska man gå hela vägen tillbaka runt sjön då?

Efter denna för mig långa promenad var jag väl värd en plankstek med bea. Nu vill jag inte höra hur långt man behöver springa för att göra av med alla de kalorierna!

Kommentarer
Postat av: Pezster

Haha... kor är jätteäckliga.

2008-09-03 @ 15:29:44
URL: http://aku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0