Fulkultur?

Jag blir så less när jag måste försvara fulkulturen! Att jag är bibliotekarie innebär inte att jag bara läser tegelstenar som Dostojevskij. Igår träffade jag en kvinna från kultureliten i stan och hon frågade om jag har några tips på bra tidskrifter. Jag läser inte speciellt mycket tidskrifter. Berättade att jag prenumerar på Hennes (utmärkt trevlig tjejtidning) men inte att jag för tillfället också har Veckorevyn för då skulle hon väl spy... "Tack och lov för Bang!" utropade hon och cyklade raskt iväg. Bang är en tung och lite snobbig tidskrift, där hennes dotter jobbar, som vi inte har på gymnasiet.

Detta gäller även film och musik. Jag tycker alltså om lättsamma böcker som Marian Keyes, roliga filmer som Underbar och älskad av alla och skvalmusik som Per Gessle. Så det så! Vi hade krismöte på Ljungby Bio kontrast igår och diskuterade föreningens överlevnad nu när ordföranden flyttat till Stockholm. När vi funderade över vad vi ska ha för filmer i höst ville jag att vi ska ha liiiite lättsamma filmer och inte bara tragiska svartvita ryska filmer med död och förintelse. Vi får se vad som händer. Det verkar som om jag kommer att hamna i ett slags programråd. Inte för att jag är särskilt filmintresserad, men för att jag vill att föreningen ska finnas kvar. Jag får slåss lite med cineasterna som vill se så smal film så den knappt syns.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur blir man medlem i Bio Kontrast? Jag rör mig nog på fel ställen för jag hör/ser aldrig något om det tycker jag?!

2007-10-08 @ 11:34:48
Postat av: Ylva

Anna. Just nu är som sagt föreningen i kris men maila till [email protected] så kan du vara med på mailinglistan. Det kommer annonseras i Smålänningen när det är biodags och man blir medlem på plats.

2007-10-08 @ 12:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0