Inredare - utredare

Jag skulle vilja ha en heminredare för jag är så rysligt ointresserad. Jag trodde inte det skulle behöva bli så många val nu när vi renoverar köket eftersom det är så litet så det liksom inte går att ändra så mycket. Ändå frågar sambon var jag vill ha diskhon. Jag vill ha den på exakt samma ställe som förut och jag kan inte förklara varför förutom att jag är van vid det. Jag tycker inte om förändringar! Nähä, går det inte att ha diskhon precis bredvid spisen, men då har vi väl inte det då? Sluta fråga mig om saker som jag ändå inte förstår! Jag vill gärna ha en utredare också. Jag har en kompis som alltid ska reda upp saker, hon kan komma och reda upp vårt kök. Vi trodde att vi var kluriga när vi beställde en kombinerad mikro och fläkt, som vi såg mängder av i Florida i somras. Tyvärr visade det sig att mikron är stor som ett hus så någon vidare platsbesparing blir det inte. Men den kommer inte att sitta på en hotfullt lutande hylla över kökssoffan som den gjorde innan.

Det är lite synd om mig. Jag har varnat sambon för att jag är på väg från en kinkperiod in i en annan. Förkyld har jag varit mer eller mindre sedan bokmässan i september (i Göteborg blir jag alltid förkyld) och om man adderar det med mensvärk, renoveringstrauma och allmän trötthet blir det inget kul alls. Ändå känner jag att det bara är lyxproblem. Vad har jag för rätt att gnälla över att jag måste äta ute varje dag när nära och kära håller på att bryta upp från sina förhållanden, har cancersjuka släktingar och själva är allvarligt sjuka? När jag pratade med mamma som nyss kommit hem från Tyskland och frågade hur hon hade haft det var det bra förutom att värden i paret hon bodde hos dog när hon var där. Så här är egentligen bara frid och fröjd! Förkyld och fetflottfinnig av all fulmat ska jag ut och härja i helgen! Haha... (galet skratt).

Kommentarer
Postat av: Tove

Hej Ylva!

Du skulle frågat mig, jag planerar ofta kök i jobbet!

2007-10-18 @ 10:17:24
Postat av: Ylva

Tove. Klart att jag skulle frågat dig om du bott närmare. Jag tror att du skulle ha fixat rätt mått på skåpen och inte gjort som IKEA som skickat FEL skåp trots att Kalle ringt och frågat så att det verkligen skulle vara anpassat till mikron som är en nyhet! Gaaah!

2007-10-18 @ 12:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0