Pizzaparty

Nu har vi haft vårt pizzaparty och det var trevligt trots att det inte kom så många gäster. Vi blev åtta stycken och det är rätt lagom när man ska baka sin egen pizza. Goda blev dem och man blir galet mätt eftersom man har på sjukt mycket fyllning. Fetaost var en hit, men de soltorkade tomaterna förkolnade. Som tur var blev frallorna som vi gjorde på överblivna degen fina fast jag och kompisen som skulle vakta dem glömde bort dem i ungefär en halvtimme när grabbarna bastade.

Jag har en kompis som är så härligt osvensk, beroende på att hon är finska. Inte för att jag brukar gilla folk som skryter men hon är så himla rolig. "Jag har inga såna där räcka-till-problem. Jag räcker till så det blir över!" säger hon, och när de frågade henne på anställningsintervju, där hon sökt jobb på kundtjänsts finska avdelning, hur det är med hennes finska tycker hon att den är nog bra. "Jag har undervisat i finska på Lunds universitet. Läs CV:t!"

Imorgon har vi slakt och samtidigt kommer mina föräldrar hit. Hej och hå.

Kommentarer
Postat av: Mor

Elon har rätt. Bättre att skriva dom än att göra fel på de/dem! "Goda blev dem"! (Them were good?) Så här har du väl aldrig gjort förr? Hur säger smålänningarna omkring dig? Mina släktingar säger di när de menar de (Vad gör di?) och dom när de menar dem (Jag ser dom.)

2007-10-28 @ 19:53:28
Postat av: Ylva

Nu räcker det! Jag har lärt mig att sluta rätta folk som säger/skriver fel. Oftast. Ja, jag brukar kunna skilja på de och dem. Jag tror att smålänningarna här säger dom.

2007-10-29 @ 10:23:47
Postat av: Ylva

Mamma. Så du läser Elons kommentar men inte min? Det är du som är engelsklärare, inte jag!

Elon. När jag träffade dig hade jag och Kalle alltså bara varit ihop i några månader. Jag tycker nog att du och jag har känt varandra ganska länge nu.

2007-10-29 @ 14:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0