Gul Porsche!

Om jag har bilrubriker kanske jag får nya läsare. Som blir besvikna när bloggen handlar om något helt annat... Men jag har faktiskt träffat på en gul Porsche idag. Det blev en ganska intressant kvällspromenad. Jag fastnade i soffan när jag kom hem och efter att jag läst en bok i någon timme somnade jag. Det är inget taktiskt för mig att sova klockan fem på dagen för då somnar jag ju inte på kvällen sedan. Så när jag vaknat till igen och vilat en stund till tog jag mig samman och gick en promenad ut på stan och hittade på några små projekt. Först gick jag till Mimla, en heminredningsaffär som haft lite för dyra saker för min smak, men nu är det utförsäljning för att den ska stänga och då passar snikiga jag på. Träffade på en kollega och föreslog att vi ska åka till teboden i Markaryd på en svetsa-samman-personalen-resa. Sedan var jag in på nya klädaffären Paparazzi. Inte så dyrt som jag trodde, men visst har de en del exklusiva märken. Gick till Bankomaten och då stannade en mystisk man i sin gula Porsche bredvid mig, på en gågata kan tilläggas. Han frågade på stockholmska "Vet du om det finns något systembolag här?" Jag pekade och förklarade att det var rakt fram men att man inte kan köra bil där. Efter ett tack från myskofarbrorn hoppade jag undan när han rivstartade och höll på att meja ned mig. Han brände rakt över Stora och Lilla torg, alltså genom Ljungbys centrum där det är gågator, och parkerade mitt utanför Systemet! Jag gick åt det hållet och träffade på en lustig kompis som sa att jordens undergång väntas 2012 den 22/12. Sedan träffade jag på en ofrivillig bekant som fått nytt  jobb i Växjö. Han pratade om att det är mycket bättre löner i andra kommuner (jag tycker det är tråkigt att prata om pengar) och att han inte har en enda vän i Ljungby och att han brukar säga lite skämtsamt att han har flera kompisar i Spanien och i Skottland än i stan där han bor (jag tycker det är pinsamt att prata med någon som säger att han inte har några kompisar). Konstaterade nöjt för mig själv att jag däremot är väldigt social och känner många i stan nu. Gick och tittade på Levante, nya grekrestaurangens öppettider. Blev hungrig och övervägde att gå in och äta där men det skulle kännas öde att gå dit ensam så jag ska tjata lite på sambon och se om vi inte kan gå dit någon kväll. Sedan träffade jag på en gammal kollega som är den snällaste lilla människa jag vet. Jag blir alldeles mild och tramsig på rösten när jag pratar med henne för att hon är så gullig... Hon säger så roliga saker som "Åh, jag tror jag dimper!". Hon hade varit i mina gamla hemtrakter i helgen, nämligen Borlänge, och hälsat på två tjejer och två taxar och de var trevliga alla fyra.

Nu ska jag se hur bra det går att dusha utan dörr. Vi ska renovera badrummet och sambon har börjat med att plocka ned duschkabinen. Jag brukar orsaka översvämning när jag duschar... Senare får vi använda duschen i tomma lägenheten på vinden. Ikväll blir det TV-kväll; Little Britain, Idol och House.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0