Mini Cooper!

Vi har köpt en ny gräsklippare. Den är ganska stor, eller normalstor, kan man väl säga. Killen på Järnia såg aningens konfunderad ut när sambon sa att han ställt bilen utanför och undrade om man kunde ta ut gräsklipparen via lastingången. "-Är det din Mini Cooper?" Det är det inte för vi har en Mitsubishi. Jag hade gärna velat se klipparen packas in i den Mini som stod där... Jag skulle gärna villja ha en Mini för de är så himla söta! Inte världens mest trafiksäkra bil kanske, men jag kör inte så mycket. Förra sommaren var jag och bilade i England med en kompis. Det var hon som körde eftersom jag vägrar köra på fel sida. Båda var helfascinerade av minisarna och skrek till varje gång vi såg en: "Mini!". Vi bodde en natt på ett fantastiskt ställe, ett hus från 1400-talet som var Bed and breakfast och faktiskt inte jättedyrt. På morgonen serverades frukosten klockan 8.15 för därefter skjutsade frun de två små barnen till skolan i sin Mini Cooper. Wow!

Jag är glad att det var fint väder i lördags så att vår utflykt till teboden blev riktigt njutbar och vi kunde sitta utomhus. Jag hade lite problem att hitta på barnanpassade aktiviteter. Hade som förslag att vi kunde gå på två vernissager, gospelkonsert, skördefest och nya grekrestaurangen. Tror inte att någondera hade passat ettåringen. Visserligen verkar hon inte jätteintresserad av djur, men det är hennes mamma och hon var hellycklig över besöket på Traryds djurpark där man kan klappa bondgårdsdjur.

Kommentarer
Postat av: Maria

H tyckte nog att lammen var intressantare på tallriken? Idag har vi tittat på kor men de var inte så mkt action - inte när vi genade genom en annan kohage heler (efter att först ha kollat att djuren var upptagna med att koppla av i motsatt ända av hagen)

2007-09-05 @ 17:57:52
Postat av: Ylva

Kor är bäst när det inte är så mycket action på dem. Jag tyckte inte alls om Gris-Karlssons tjurar som stod och brölade och grävde djupa hål.

2007-09-06 @ 13:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0