Ofrivillig bloggpaus

Det blir lite ryckigt med bloggandet nu när jag är stugboende men nästa vecka hoppas jag vara tillbaka med full styrka. Nu är jag elektriker, snickare och målare också. Jag frågade sambon när jag låg och krälade under ett skrivbord med tre kablar i näven, om jag verkligen får göra sådant.  Ja, så länge det inte är ström i ledningarna får vem som helst pyssla med dem. Han är utbildad elektriker så jag får väl lita på honom. Ett yrkestrick är att dra kablarna genom potatismjöl för då blir de lättare att trä igenom. När sambon frågade om vi hade potatismjöl så stod det ett paket två dm ifrån mig. Det är ju inte normalt att ha skafferiet utplacerat över hela golvet som vi har nu.

När jag inte kan imponera på lärarna så går det bättre med eleverna. Några saker som jag fick skryta med förra veckan:
- Nej, jag jobbar inte på Nasa, men jag var där, på Kennedy Space Center i Florida i somras.
- Nej, jag vill inte ha hjälp med att slakta lammen med en AK5:a, det gör vi själva med slaktmask.
- Nej, jag har inte sett The Pogues, men jag har sett sångaren Shane McGowan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0