Passfoto, plojfoto?

Idag var jag och blev fotad i egenskap av personal. Det är mediaeleverna som fått i uppgift att ta enskilda bilder på alla i personalen. Jag bokade in mig på en tid precis när jag kommit till jobbet för då brukar jag se hyfsat pigg och fräsch ut. Eller, fräsch kanske är synd att säga, när jag är lite lätt svettig efter cykelturen till jobbet, men dock, håret är nyborstat och jag ser ungefär så fördelaktig ut som jag kan mitt på en vanlig vardag när jag inte sminkar mig. De tog två kort. Det första skulle vara i passfotostil och användas för en informationsfolder i skolans reception. På det andra kortet fick man göra en rolig grimas eller se ut lite hur man ville. Då undrade jag vad den bilden ska användas till. Skolans hemsida! Jamen vafan! Jag vill väl inte göra en rolig grimas på skolans hemsida heller!? Nu blev det så att på passfotot ser jag kriminell ut, som man ju gärna gör när det ska tas seriösa foton, och på det andra kortet flinar jag med öppen mun. Den bilden blev faktiskt ganska fin och nu tycker ju jag såklart att de kan använda det glada kortet på alla ställen och förpassa det allvarliga till glömskan. Vi får väl se vad detta fotograferande utmynnar i. Jag har hört ryktas om att det ska sättas upp foton både i entrén och i personalrummet. Vet inte om det ska vara nödvändigt att ha bilder på personalen precis överallt.

Nu väntar jag på att få åka med engelsklärarna till Bäckaskog slott utanför Kristianstad och se en amerikansk uppsättning av En midsommarnattsdröm. Trevligt! Dagen till ära har jag jeans, strumpor och goretexskor, samt tribaljackan OCH regnjacka! Här ska minsann inte frysas! Annars vägrar jag fortfarande höst och går helst utan underkläder. Blir lite kallt med bara ben, men så länge man rör på sig går det fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0