Som skilsmässobarn

Likt ett skilsmässobarn åker jag mellan mina olika hem. Jag har daghem i stan och natthem i Runkarp. Det är praktiskt att ha en tom lägenhet på vinden där vi kan gå på toa och duscha, men nu har vi rivit ut skåpen i köket och inte orkat plocka köksredskapen till vinden så igår flyttade vi ut på landet. För att komplicera det hela har vi lämnat in stora bilen på lackering och i stället lånat bil av svärmor. Den vill inte jag köra så jag har vår lilla bil. När sambon börjar jobba klockan sju och jag elva vägrar jag att åka in till stan med honom på morgonen. Han har varnat mig för att det är brunstiga älgar ute på vägarna nu och att de därför förflyttar sig vilken tid som helst på dygnet och inte som i vanliga fall mest i skymningen. Imorse mötte jag ingen förutom en gammal kollega som är pensionerad och var ute på morgonpromenad men sambon hade sett en älgko vandra över vägen. Nu håller sambon på och vill stänga av både vatten och ström så då är det lika bra att åka ut till stugan igen.

Kommentarer
Postat av: Elon

Låter ju mysigt... men oj vad han håller på, den där sambon.

2007-09-17 @ 20:26:16
Postat av: Maria

se där, runkarpsbo på deltid.... Då kommer du att känna dig hemma här ute i skogen när du hälsar på.

2007-09-18 @ 11:11:20
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: Ylva

Elon. Mysigt vet jag inte, rätt jobbigt är det. Det tog ungefär en halvtimme att köra till jobbet idag och jag kan inte fatta att det är sånt folk tycker är normalt att göra dagligen! Jag måste kunna cykla eller gå till mitt jobb.
Maria. Har ni också älgar på tomten?

2007-09-18 @ 18:59:32
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0