Teater, trevlighet och toa

Igår var jag på teater utomhus vid Bäckaskog slott utanför Kristianstad. Naturligtvis var det en brittisk uppsättning  och inte amerikansk som jag skrev igår, men det står faktiskt American Drama Group här www.backaskogslott.se, kolla själva! Jag får inte ihop det riktigt, men det jag vet är att jag såg samma sällskap på samma plats förra året. De är väldigt proffsiga och väldigt roliga.

Jag kom hem strax före midnatt och då sover sambon. Han hade skickat ett gulligt sms som jag inte läste eftersom jag glömt mobilen på skolan: "Hej hopp. Toaletten funkar men inte resten. Gonatt" Detta märkte ju jag såklart ändå för när jag gick på toa var både handfat och dusch borttagna... Han säger att det är lite si och så med varmvattnet i duschen på vinden som jag måste använda ikväll. Gah! Jag som hatar, hatar, hatar att duscha kallt!

Jag skrev för några veckor sedan om min kloka insikt att det är bäst att vara trevlig för då är människor oftast trevliga tillbaka. Ibland undrar jag varför jag är så överdrivet trevlig och snäll även mot människor som inte alls ger mig något tillbaka. Kanske av nyfikenhet; hur länge ska de orka vara så nonchalanta mot vänliga mig? Jag förstår verkligen inte! Vissa människor verkar vara födda med taggtråd i käften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0