Kul med listor...

Det är kul med listor och ofta hittar jag dem hos http://trasselkvast.blogspot.com/:


1. Var hittade du den här listan?
Trasselkvast, sa jag ju.

2. Var är dina föräldrar födda?
Norrköping.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Installerade? Det vet jag inte om jag gjort.

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Det var Zeus. Nu Pizzahouse.

5. När badade du i en pool senast?
Jag ville säga i Florida, men det var visst i simhallen i tisdags.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, jag var en av rövarna i Kamomilla stad.

7. Hur många barn vill du ha?
Inga.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Finns mycket dåligt. Jag blir arg av trance, om vi inte har fest och jag är i ett särskilt tillstånd. (Läs: skitfull)

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Är det val nu igen? Jag brukar gardera och rösta på tre olika och kan inte säga att jag bestämt.

10. Vad har du för TV-kanaler?
Ettan, tvåan, fyran, sexan och några till som jag aldrig tittar på.

11. Har du åkt moped någon gång?
Åkt har jag nog gjort någon gång. Försökt köra en gång. Jag var kass.

12. Har du busringt någon gång?
Nej.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Nej.

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Colombia? Bahamas? Thailand? Marocko? USA?

16. Har du en egen trädgård?
Delar trädgård med huset hemma och har en trädgård vid stugan.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Katten Gustaf. Simpsons.

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Ja.

19. Badkar eller duschkabin?
Skulle vilja ha badkar.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Morgan Pålsson.

21. Favoritpizza?
Husets utan paprika på Pizzahouse. Bea...

22. Chips eller popcorn?
Popcorn. 
 
23. Vilken färg på läppstift använder du?
Brukar inte ha läppstift utan läppglans, mest i rosa nyanser.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, om det inte räknas på facebook.

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Äpple.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Nicke, Anneli och Pontus. Jag åt plankstek.

28. Favoritchoklad?
Marabou mjölkchoklad med daim.

29. När röstade du senast?
Någon undersökning på nätet.

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Förra året. Svärmor är kung på att odla tomater. Vi fick tyvärr inte så mycket i vårt land. När vi var i Florida fick vi mail från svärmor som meddelade att fåren dansat flamenco i landet...

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Pokal tror jag inte. Men jag var stolt över den lilla fula glasgrunkan jag fick när vi vann DM i basket i mellanstadiet.  

32. Är du bra på matlagning?
Nej, ointresserad, men jag kan laga mat som jag själv tycker är god. Idag blev det kassler med tomat, champinjon, feta och vanlig ost på och så in i ugnen, med ris till. Tomatkross- och champinjonkonserver har jag i det mesta...

33. Klarar du att tanka själv?
Ja, fast helst inte.

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Coca cola.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej.

37. Vad var det senaste du handlade?
Falukorv.

38. Har du kräkts offentligt?
Ja. Det måste jag ha gjort. Kommer inte på när.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Sanna kärleken.

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja.

41. Har du ringt något betalnummer?
Nej. Det tror jag inte.

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Ja.

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Minns inte. Länge sedan.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nja, normalt, tror jag. Men mörkt.

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Det vet jag inte. Har en ny mobill och har inte lyssnat på meddelandet.

46. Vad har du i din väska?
Jobbnyckel, näsduk, pennor, en plastkasse, lite jox.

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Jufsar.  Fast det är ju när jag lagt mig. Och inte varje gång jag ska sova. Vad är det för fråga?

48. Vad är du tacksam för idag?
Att jag upptäckt glassen Himmelskröra (ja, hopskrivet) från Alvestaglass.

Kommentarer
Postat av: Elon

Började fylla i men hejdade mig. Är inte denna lista en aning tjejig?

2008-04-17 @ 22:03:15
Postat av: Maria

så, nu har jag också varit listig...

Elon; det var väl bara väskan o läppstiftet som var tjejiga? det är väl bara att erkänna vilken nyans du använder? ;-)

2008-04-18 @ 09:32:31
Postat av: Ylva

Jag tycker inte heller att listan än tjejig. Det med läppstiftet och skönhetstävlingen kanske. Fast Kalle har blivit stoppad på gatan av någon som tyckte han skulle vara med i t-shirtreklam eller vad det var.

2008-04-18 @ 11:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0