Kulturfyran

Jag har visst glömt bort Kulturfyran på http://kulturbloggen.com/. Den kommer nu.

1. Vilken är den bästa bok du läst, alternativt vilken bok har varit viktigast för dig? Berätta gärna varför eller vad som gör boken bra.

2. Vilken film har betytt mest för dig?

3. Vilken låt eller musik eller konsert, alternativit artist, har betytt mest eller mycket för dig?

4. Vilket konstverk eller bild är viktig för dig?

1. Sömnlös av Barbara Voors. Riktigt krypande läskig bok! Vackert språk hos Voors, alltid. Första meningen är fantastisk: "Jag har slutat att sova. Det finns säkert tusen sätt att somna på och jag vet inte ett."
2. Döda poeters sällskap är fortfarande en av de bästa filmer jag sett. Jag var femton 1989 när den kom.
3. Försent med Ratata. Konserten 1989 var magisk. (Värst vad fixerad jag är vid 1989.) Allt med Mauro Scocco gillar jag!
4. Jag upptäckte Sven Ljungberg när jag flyttade till Ljungby. Han har gjort mycket fint som en tavla vi har med en skata som sitter på en spade. Han är bra på skator. Och utomhusmotiv.


Kommentarer
Postat av: RS

Inte gör det något om du svarar på Kulturfyran några dagar efteråt. Det är flera som gör det ju. Jag tänkte bara att torsdag var en bra dag för då är det en dag kvar till helgen.

2008-04-21 @ 16:51:58
URL: http://kulturbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0