Kulturkullan

Vecka 17

* Läser: Dagens Agnes. En liten rolig bok med citat från Agnes, en klurig sjuåring. Hon har en egen blogg på www.agge.se och det har nu blivit en bok. Till en början var det mest meningen att Agnes nära och kära skulle kunna följa henne när hon flyttade mellan sina olika familjer, men sedan växte det och blev vad som nog är Sveriges största barnblogg. Ur boken:

är det sant att bebisen kan komma vilken dag som helst nu?
marcin:mmm...
oj, så den kanske kommer imorgon?
marcin: ja, jo...
oj, tänk om det blir en griskulting!
marcin: det hoppas jag inte...
näe, inte jag heller.
men man vet ju aldrig!

http://www.knuff.se/boecker

* Lyssnar på: Lights med Jennie Abrahamson. CD från 2007. Tjejen som var förband åt Tomas Andersson Wij i fredags (och resten av turnén). Jag och kompisen blev alldeles fascinerade och bara: "vi måste köpa skivan!" och så köpte vi varsitt signerat exemplar efter konserten. Till Ylva! Kärlek. Jennie står det på min. Någon som minns Charlie´s magazine från Gotland? De släppte ett par skivor 2001 och 2003 och det här påminner om dem. Jag kan också tänka på Pineforest Crunch, Lisa Miskovsky och Elin Sigvardsson. På Jennies myspacesida står det att hon varit med i triphopkvartetten Heed och altcounrtyakten Yukon AK. Det låter lite väl obskyrt för mig och jag tror att hon hittat rätt nu. Makalös röst!

* Veckans citat:
-Trollhättan är en geografisk blindtarm!
enligt Tomas Andersson Wij

* Veckans händelse: Poodles på Garvaren på lördag. Ha, jag har redan sett dem i år, på melodifestivalen i Göteborg. Kanhända kommer jag att se dem på lördag igen efter en tjejfest.



Kommentarer
Postat av: Patrik

kan du inte ta och kuturkulla hellströms nya "för sent för edelweiss" grymt go skiva det där..

2008-04-23 @ 21:59:14
URL: http://patriksundin.blogg.se
Postat av: Ylva

Är den bra? Jag har inte hört den. Har inte bestämt om jag ska se honom och Uggla i sommar för jag vill inte boka upp hela semestern. Om någon bränner en skiva till mig så kan jag kulturkulla den ;-)

2008-04-23 @ 22:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0