Min egen värld

Men, vad konstigt! När jag läser den här dikten nu känns det som värsta knarkpropagandan men det var inte alls så jag tänkte när jag skrev den imorse. Tänk i stället en kombination av människor som kommer in och stökar till i ens inre och lyckopiller.

Jag har min egen värld
med eget solsystem
allt är enkelt där
det finns inga problem

Så var kom du ifrån
du vänder upp och ner
med dunder och med dån
på allting som jag ser

Låt mig vara ifred
i min egen lilla lycka
det var jag som stred
för vad man får tycka

Och jag vill ha det kvar
fast allt inte är sant
låt det vara som det var
känner du inte likadant

Avslöja inte lögnen nu
den som är så vacker
den som har makten är du
både glädje och sorgattacker

Jag tycker inte det är fel
med lycka på kemiskt sätt
om man kan känna sig hel
har man eget fel, eget rätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0